Ko dara D3 vitamīns

Attēlā redzami priecīgi bērni, kuri guļ zālīte

Pēdējos gados ir būtiski mainījies zinātnieku un ārstu viedoklis par tā dēvētā saules vitamīna nozīmi mūsu veselībā. Ja iepriekš tika uzskatīts, ka tas galvenokārt palīdz nodrošināt zobu un kaulu attīstību bērniem, tad tagad ir zināms, ka

D vitamīns atbild arī par daudziem citiem dzīvībai svarīgiem procesiem.

Ne tikai regulē kalcija un fosfora vielmaiņu, bet arī veicina pareizu imūnās sistēmas darbību, palīdz nodrošināt muskuļu darbību. Un minētais ir tikai neliela daļa no D vitamīna lomām organismā!

 

Fakti par D vitamīnu

Kā viens no būtiskiem papildus faktoriem minams D vitamīns, kurš uzņemts pietiekamā daudzumā palīdz normālas imūnsistēmas funkcinēšanai. Japānā veiktais pētījums 6 līdz 16 gadus veciem bērniem, apstiprināja, ka tiem bērniem, kuri atbilstošās devās uzņēma D vitamīnu, līdz pat 42% samazinājās saslimšana sezonālo A tipa gripu(1).
 
Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde jeb EFSA (EFSA) ir noteikusi drošos D vitamīna daudzumus ikdienas lietošanai:
bērniem no 1 līdz 10 gadiem līdz 2000SV (jeb 50µg) D vitamīna dienā;
bērniem vecākiem par 10 gadiem līdz 4000SV (jeb 100µg) D vitamīna dienā.
 
Savukārt, ja ar analīzēm ir noteikts D vitamīna deficīts, tad ārsts var nozīmēt arī lielāku devu kursa veidā.
 
(1) Urashima M et al, Randomized trial of vitamin D supplementation to prevent seasonal influenza A in schoolchildren Am J Clin Nutr., 2010 May;91(5):1255-60